xafantpedres

Penya La Blasca

Publicado por carrasca64  |  0 comentarios

La Penya La Blasca s un resalt a manera de queixal que domina la vall sobre la poblaci alacantina de Banyeres de Mariola, com vrtex de la Serra de la Fontanella. No s molt important, ni molt alta amb les seues 1.120m, ni molt esvelta, ni molt bonica. Per, almenys no podem negar que el seu nom desperta curiositat, La Penya La Blasca, un nom tan casts en un territori tan valenci i alhora tan moruno. Cal conquistar aquesta muntaya!!!

L'ascensi a La Blasca est contemplada en el llibre del Cebrin dels "50 Cims de la Comunitat Valenciana", inclosa en el segon grup, el de cua. Per a accedir ho farem des de Banyeres de Mariola. Baixem amb el cotxe fins a  el Mol de l'Ombra des d'on comena l'excursi. El paratge del mol s escruixidor, que barbaritat de mol, que lloc tan ombrvol i fresc.

No deixe de pensar el perqu de tanta finestra i tanta altura. Ara est subjecte per una estructura de bigues de ferro que ho abraa i la coberta s de xapes metlliques. La veritat s que aquest look no refora el romanticisme del lloc, per es planteja com una soluci per a la conservaci de l'edifici. A l'esquerra del mol hi ha una mplia zona d'acampada i picnik i cap a la dreta, un bonic senderiu ens deixa en un estany encantador. Per ac passen almenys tres PRVs, el 4, el 35 i el 313. Nosaltres comencem la ruta cap a l'esquerra, sense creuar el riu, seguint la senda ben marcada.

Lo mes complicat de l'excursi, "entre cometes", s la remuntada cap al serral fins a l'alt de la Blasca (Podeu vore la rampa final en la grfica del GPS). Ac ens trobem amb un bon pendent a salvar. Una vegada dalt tenim una bona vista de Banyeres i de la resta de muntanyes que envolten el lloc. El GPS marca 1.121 m. encara que realment sn 1.120 m. El GPS TwoNav Sportiva me l'ha tornat a jugar. Se'm va esborrar el track. Aix que he de prendre nota de l'excursi en la meua llibreta d'excursions de memria. Aix, cree recordar el segent; ......

El Mas de Perolit, en ple PRV-313, s de meravellosa visi.. Es compon de dues naus i un corral. T un passads lateral, al costat del cam, flanquejat per vells xiprers, que convida al descans. Ho deixem a la nostra esquerra i seguim cam de tornada, no sense abans llenar-li unes quantes fotos.

El lloc triat per al dinaret s el Moli de l'Ombra. Hem acabat la ruta a temps d'anar a algun bar de banyeres per ens decantem pel picnik campestre. Abans hem passat pel senderiu de l'estany i hem gaudit del lloc. Fa bon temps. ...... Totes les fotos triades per a illustrar aquest reportatge estan fetes amb una cmera Cnon Ixus 120 is en manera panormica. Us les publique en color aquesta vegada. .....

El Castell de Banyeres de Mariola s una fortalesa menudeta d'origen musulm del segle XIII. En les guerres de successi, en el segle XVIII va patir bastants desperfectes i ha estat en els nostres dies quan s'ha restaurat de forma perfecta. Pots visitar-lo. almenys nosaltres ho vam fer el diumenge en la vesprada. Es paga 2,5 euros per entrada i pots veure el museu de les Festes de Moros i Cristians que tan importants sn en la poblaci. Lo mes emocionant s pujar a l'alt de la torre i veure la distribuci circular dels carrers del poble.

Blog creado por carrasca64 el 24/07/2010

De viaje por las montaas valencianas