xafantpedres

Serra d'Urbin

Publicado por carrasca64  |  0 comentarios

El divendres 10 pugem al Pic Urbin des del bnker. A les 9 del mat ja estvem aparcats uns metres ms davall de la zona del bnker. No hi havia ning. Pugem al nord, fins al coll nord, sense donar-nos compte. Una vegada en la cresta vam veure com els nvols baixos comenaven a embolicar-nos sense compassi convertint-se en boira. Vam emprendre el cam cap a l'est. El pic Campern ni el vam vore i les Penyes Blanques quasi les passem de llarg.

La vista noms arribava uns metres ms avant. Grcies a esta desorientaci, vam haver de remuntar cap a les penyes des de l'est, la qual cosa ens va permetre endinsar-nos de ple entre les formes misterioses de conglomerat.

El cam cap al pic Urbin va ser el cam del buit. Tot era blanc. El GPS ens indicava que el mur de roca que ens impedia el pas era la pirmide rocosa del pic Urbin. En un moment de claredat va aparixer dalt dels nostres caps el vrtex geodsic del cim. Ja estava. Aconseguit. Llstima que des del cim no es veia absolutament res del paisatge. Eren les 11, dos hores desprs de comenar l'ascens.

Baixem fins al portell Arens i d'all al naixement del riu Duero.
Un muntanyenc valenci que estava pujant i abaixant al pic corrent i amb el que ja havem coincidit enl cim, ens aconsell que tornrem a pujar al cim ja que en eixe moment el cel havia aclarit. Aix que, vam tornar a pujar sense pensar-ho dos vegades des de la font del Duero. Esta vegada si. Llua un sol resplendit i vam poder contemplar la serra en la seua totalitat, la llacuna d'Urbin, la serra de la Demanda i incls el Moncayo.
Baixem de nou fins a la font i d'all, seguint en part el curs del jove Duero, fins al bnker.

El dissabte 11 pugem al Zurriaqun pel cam de la Laguna Negra. De bon mat ja es veien els nvols estancats en les altures. Vam suposar que escamparia igual que va ocrrer el divendres. Aix que vam emprendre la marxa.

La Laguna Negra realment s impressionant, sobretot a les 9 del mat quan no hi ha ning. Des de la llacuna prenem la senda marcada direcci al pic Urbin que salva rpid el desnivell per un espai entre les parets rocoses. Meravellosa ascensi sobre la llacuna. Una vegada dalt, en compte de seguir recte al nord, ens desviem al sud-oest fins a arribar la Laguna Helada. No vam veure la llacuna fins que no vam estar damunt d'ella. Quasi ens clavem en l'aigua. Des d'all, seguim un tram pel GR , desprs per un xicoteta vall fins a enllaar amb la senda que puja dreta al coll, en la mateixa cresta que puja al Zurruiaqun.

Seguim embolicats en una espessa boira. Ataquem l'ascensi per la cresta fins que, de sobte, va aparixer el camp de pedres ple d'inquietants fites punxegudes. La visi d'este lloc, embolicat en la boira va resultar fantstica.

Continuem avanant fins al vrtex del pic que est un poc ms avant. Foto i tornada rpida a buscar el cam de descens amb l'ajuda del bon amic GPS. Amb un cert recel, vam emprendre el descens per la vall inclinada al sud de la cresta fins a desembocar al bosc que ens va deixar de nou als peus de la llacuna Negra.

A pesar de no veure ms enll del nostre nas, el descens va resultar una experincia muntanyenca meravellosa, farcida de llocs inquietants, formes de roca capritxosa, bolets, fongs, pins increbles...

Passejar pels pobles de la zona alta de Sria suposa una experincia estranya, especialment localitats com Duruelo de la Sierra, on l'aroma a fusta de pi s constant o Covaleda on el pas del temps pareix detingut. L'ambient que es respira, en estes localitats s una mescla entre els anys 30 i els 70. Vinuesa resulta ms turstic i contemporani i Molinos de Duero s una verdadera meravella d'arquitectura senyorial castellana, replet de grans cases amb carrers amples.

GPS Track i Waypoints:

Fotos Ricoh GX100 i GR

Blog creado por carrasca64 el 24/07/2010

De viaje por las montaas valencianas